Будь яскравим! Стань помітнішою з міським рюкзаком Surikat City
25 Тра
Як часто ми замислюємося про аспект безпеки, купуючи повсякденні речі чи, наприклад, вибираючи рюкзак собі чи дитині до школи? Якщо не лукавити, то здебільшого відповідь буде – ніколи. Адже яскраві забарвлення одягу чи аксесуарів підвищують видимість людини у темний час доби у кілька разів.
Вийти із сутінку
Основним правилом для безпечного пересування людини вулицями населених пунктів або на заміських дорогах є можливість бачити самому і бути видимим для інших. Але особливо важливим це є для дітей шкільного віку.
Справа в тому, що діти відносяться до найбільш вразливої категорії пішоходів, які через свій юний вік і невеликий зріст не можуть адекватно реагувати на обстановку, що швидко змінюється, навколо себе. Діти раннього шкільного віку часто не можуть правильно оцінити відстань до автомобіля за звуком або напрямом його руху.
Саме тому забезпечення безпеки дітей лежить на дорослих, які, крім пояснення правил дорожнього руху та поведінки дитини на вулиці, зобов’язані звертати увагу і на інші аспекти безпеки, як то: наявність світловідбиваючих елементів або хоча б світлого одягу або яскравих аксесуарів, як, наприклад, шкільний рюкзак.
Чим яскравіше, тим краще
При виборі рюкзака для школи не варто керуватися виключно аспектами практичності, все одно чистити і прати доведеться часто. Адже «практичний» чорний рюкзак разом із темним одягом роблять дитину непомітною для водіїв у темний час доби чи похмуру погоду. У свою чергу яскравий рюкзак свою роль підвищення видимості школяра відпрацює на відмінно. До речі, як ми вже згадали вище, це правило поширюється не тільки на школярів, дорослі пішоходи в темному одязі так само не видно водію. А більшість аварій за участю пішоходів в Україні трапляються саме через погану видимість людей на неосвітлених трасах чи вулицях населених пунктів.
Цифри не брешуть
Незважаючи на те, що з настанням темряви інтенсивність дорожнього руху суттєво знижується, в Україні відбувається понад половину всіх дорожньо-транспортних пригод саме в цей час. Такі дорожньо-транспортні пригоди в переважній більшості випадків характеризуються набагато більшим тяжкістю наслідків, оскільки водії не можуть точно прораховувати обстановку на дорозі через недостатнє освітлення проїзної частини та обмежений огляд. При цьому згідно зі статистикою ДАІ найпоширенішими ДТП є наїзди на пішоходів.
Оскільки люди віддають перевагу темним кольорам в одязі та аксесуарах і, природно, не мають жодних світловідбиваючих елементів, то такі пішоходи з’являються в зоні видимості водія абсолютно раптово. Якщо ж врахувати, що відстань, на якій водій розпізнає пішохода на дорозі, зменшується в кілька разів, так само як і його здатність швидко відреагувати на перешкоду, виходить, що одягнена у вся темна людина стає видимою у кращому випадку за 20-30 метрів від автомобіля (фото 1).
А знаєте, за скільки часу автомобіль проїжджає цей відрізок шляху на стандартній для заміських доріг швидкості в 120 км на годину? За 1 секунду. Цього часу водієві не вистачить навіть для того, щоб перенести ногу з педалі газу на гальмо педаль (див. табл.1). Якщо ж ми говоримо про міську швидкість, час проїзду 30 метрів збільшується нехай до 3-х секунд. За цей час автомобіль почне гальмувати, але чи загальмує?
Послідовність дій
Витрачений час
час з моменту виявлення водієм небезпеки та до початку впливу на педаль гальма;
час запізнення спрацьовування гальмівного приводу;
час наростання уповільнення;
початок гальмування.
0,8 – 1 секунда;
для легкового автомобіля – у середньому 0,2 секунди;
для легкового автомобіля – у середньому 0,25 секунди;
Табл. 1 Час, необхідний водієві для початку гальмування.
Відповідно до проведених випробувань водій помічає пішохода у темному одязі на відстані всього 18 – 22 метри, а у світлій – на 10 метрів далі (Фото 2,3).
Вся справа в тому, що темний одяг відображає всього 8% світла фар, що потрапляє на неї, в той час як світлий одяг або яскравий, кольоровий рюкзак відображають до 90% світла. При цьому чим яскравіший колір, тим далі водій помітить пішохода, а це означає, що людина, яка керує автомобілем, отримає кілька секунд фори або кілька десятків метрів, для того щоб встигнути зупинитися або об’їхати пішохода.