fbpx

Історія походження Чорної П’ятниці

чорна пʼятниця

Кажуть, хтось чекає цього весь рік, а хтось щомісяця відкладає частину зарплати… Здогадались? Це не Різдво й не Новий Рік і навіть не відпустка. Чорна пʼятниця на носі. Поговоримо?!

Всі люблять великі знижки та розпродажі. Незабаром на вітринах магазинів, рекламних щитах та онлайн банерах з’являться довгоочікувані: “SALE”, “TOTAL SALE”, “-50%”, “-90%”.

Вже кілька років поспіль Україна традиційно влаштовує осінній розпродаж, відомий як “Чорна П’ятниця”. Незважаючи на походження цього звичаю з Америки, як європейці, так і словʼяни радо спустошують полиці магазинів наприкінці листопада. 

З появою пандемії магазини пристосувались до обмежень та незручностей і почали влаштовувати онлайн розпродажі. До речі, такий вид шопінгу зараз користується шаленим попитом. Тепер кожен охочий може замовити товар, що сподобався, через веб-сайт чи додаток. Швидко, легко й зручно!

American Black Friday

Існує легенда, що раніше в бухгалтерії неприбуткові дні позначали червоним, а прибуткові – чорним. І за традицією, всі роблять закупи перед вихідними, у п’ятницю. Але то лише легенда, а як щодо історії?

Розпродажі після Дня Подяки користувалися популярністю ще в 17 столітті, але не мали загальної назви. З 80-х років цей день увійшов в історію як “Чорна пʼятниця”. Назва з’явилася через величезні пробки на дорогах і довгі черги в магазинах, де люди поспішали придбати подарунки до Різдва. Щоб обслужити якнайбільше покупців магазини цього дня працювали поки не ставало темно, до глибокої ночі. 

Вже на початку 21 століття універмаги й невеликі роздрібні маркети стали проводити грандіозні розпродажі в останню пʼятницю листопада з метою заробити. Американці вишиковувалися в чергах біля входів з ночі четверга, а в п’ятницю торговельно-розважальні центри переповнювалися натовпом бажаючих зробити покупки.

Чорна п’ятниця в Україні

В Україні люди також проводять цей день у торгових центрах чи на онлайн шопінгу. Мисливці за знижками можуть витратити купу часу в пошуках найвигідніших пропозицій. Подія отримала назву “Black Night” або “Ніч Знижок”. В цю ніч двері магазинів не зачиняються, а продавці-консультанти обслуговують покупців без перерви.

Через комендантську годину діють часові обмеження, тому нічного шопінгу цього року не буде, а вже зранку натовп любителів халяви, як то кажуть “відведе душу”. Такі заходи цікаві не тільки покупцям, а й продавцям. Це гарний плюс в бюджет країни та підтримка економіки.

До речі, цього року в Україні буде ювілейна Black Friday.

Рівно 10 років назад наша країна перейняла цей звичай в американських друзів.

Незважаючи на назву “п’ятниця”, розпродажі продовжуються і після неї. Знижки можуть досягати 20, а інколи 90%. Багато торгових майданчиків починають знижувати ціни на товари задовго до офіційного старту, даючи можливість кожному насолодитися “чорним шопінгом”.

Будь-яка акція привертає увагу аудиторії. Тому цей день використовують в різних сферах діяльності: ресторани, турагенції, мовні курси тощо. Цікавий маркетинговий хід може залучити нових клієнтів.

Бажаємо вдалого шопінгу!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *